דמיינו שכל אדם מקבל את הקשב, שלו הוא זקוק באמת . תארו לעצמכם איכות חיים של מדינה, חברה, קהילה, בתי ספר, משפחות, זוגיות שמדברים את שפת הלב מקשיבים ומתקשרים מתוך כבוד הדדי וסבלנות. נשמע אוטופי או כמו אפשרות הניתנת למימוש?

מחוברים בלב הוא כלי ליישום של דרך, שיש בה כוונה והשראה, התומכת בהעצמת יכולותינו ללמוד על עצמנו ולהתפתח דרך שפת הלב האוניברסאלית של סיפורי החיים שלנו ושל הסובבים אותנו. הדרך עוסקת באהבת האדם וביכולת שלנו לקחת אחריות על החיים, וללקט את השמחה והעצב שבהם מבלי לאבד את הרצון והכוח לעשות, ומעל הכול החמימות והיופי שבקשר האמיתי בין האדם לרעהו.

מחוברים בלב הינה דרך לבחירה ויישומה הלכה למעשה, היא מאמנת לדבר ולהקשיב דרך שפת הלב ונותנת הדרכה לעבודה תוך הטמעת תרבות מעגלית.

התרבות  המעגלית נותנת כוח למהותו של האדם ורואה את האור ואת ה"יש" בכל אחד. היא יוצאת מתוך פריזמה של שוויון ואהבה ללא תנאי, כל אדם הוא סיפור, מכל אחד ניתן ללמוד ללא קשר של גיל, מעמד, דת או השכלה.

שפת הלב מתרגלת אותנו לראות את מה שמחבר, מאחד ודומה בינינו כבני אדם. תרגול שפת הלב מאפשר להביע מחשבות ותחושות באופן בהיר, כן ומדויק ולהקשיב לזולת באותה האיכות. שפת הלב נקייה משיפוטיות, ביקורת, אגו או השוואתיות. מעצם היותה כזו, היא מאפשרת קשר הדדי וקרבה בין אנשים. במהלך התרגול המשתתפים מבטאים ושומעים מגוון רב של רגשות, דפוסים אנושיים ואופני התנהלות, ועוברים תהליך מלמד ומשפיע.

בתרבות ההיררכית המקובלת היום בעולם, יש יותר כוח לתפקיד, לחומר, לתארים, דבר היוצר מעמדות של  חשובים יותר, יודעים יותר, חזקים יותר , עשירים יותר. תרבות זו מקצינה את ההפרדה, יוצרת פחד וריחוק ומלבה את האלימות הפנימית והחיצונית ופוגמת באיכות חיינו בכל מישורי החיים.

הדרך של מחוברים בלב והכלי שיצרנו, מחברים לשאיפת כל אדם להגיע למצב שבו יחוש את החופש להיות , לדבר את לבו, לחוות אהבה בתוכו ולהרגיש נאהב, משמעותי ומשפיע. להרגיש שיש מי שמקשיב לו באמת ללא שיפוט ממקום של הכלה והקשבה אמיתית מהלב.

בערכה של מחוברים בלב תמצאו

  • 72 קלפים : מצדו האחד של כל קלף משפט נושא (פתיח) כבסיס לסיפור אישי מהחיים ומצדו השני, ציור מנדלה (ציור בתוך עיגול, פרי יצירתם של משתתפי מעגלים מכל הגילאים
  • חפץ דיבור

חפץ הדיבור המצורף לערכה מוחזק בידי המספר בזמן הסיפור. יש לו חשיבות עליונה במתן מקום, זמן וערך לאדם הדובר. כמו כן תפקידו לסמן מיהו הדובר ואת תחילתו וסופו של הסיפור. כשסיים, מעביר הדובר את החפץ ליושב משמאלו, או באופן ספונטאני לפי רצונו.

נכתב ע"י שרון אדם וכוכבה שניידר