מטרתו של המנחה ליצור מעגל הרמוני המשדר אנרגיות טובות ונעימות. חשוב להגיע למקום המפגש לפני הזמן על מנת לחוש אותו ולבדוק מהן האפשרויות הקיימות חשוב לבחור חדר נכון המאפשר סידור נעים של מקום בו כולם יוכלו לשבת בנוח ומרכז מעגל נעים ואסתטי.

על מה חשוב לשים לב       

  1. יצירת מרחב מזמין- ריח נעים, מראה מזמן, תאורה, טמפרטורה נעימה, מוסיקה תואמת
  2. סידור ישיבה במעגל על פי מספר המשתתפים באופן בו כולם יכולים לראות את כולם. ניתן לשבת על כסאות או כריות תוך התחשבות בגיל הנוכחים או בצרכים מיוחדים.
  3. ארגון מרכז המעגל – מחצלת ,שטיחון ובמרכז מפה, נרות, ענפים פרחים פזורים, חומרים מהטבע חפץ רך מבד או צמר, בד לקישוט וחפצי הקשבה .
  4. חפצי דיבור יכולים להיות אבן, צדף, ענף, בובה , מקל דיבור, קופסא וכד' כדאי שלחפצים תהיה משמעות עבור המנחה או עבור המשתתפים. רצוי להתחשב בסוג האוכלוסייה במעגל (ילדים מבוגרים מגזרים ארגונים ועוד)

משמעות חפץ הדיבור במעגל

חפץ הדיבור מסמן ליושבים במעגל את האדם שמספר, ואת ההתחלה והסוף של כל סיפור. רק מי שאוחז בחפץ הדיבור יכול לדבר.

בחירת כלי הדיבור תהיה בחשיבה ובהתאמה לקבוצה איתה נפגשים.

כל אחד בתורו יכול לבחור את חפץ הדיבור שקורא לו או להישאר עם חפץ הדיבור שקבל מקודמו.

 

למה להניח נר במרכז המעגל? משמעות הברכה

נהוג לפתוח מעגל בהדלקת נר המונח במרכז ולברך. הדלקת הנר יוצרת מעבר מהחוץ לפנים- לזמן המעגל ומאפשרת התבוננות, חיבור ואחדות. הדלקת הנר בראשית המפגש והשמעה של ברכה מסמלת את תחילתו של המפגש , יש חשיבות רבה לפתיחת המעגל בברכה. מחקרים הוכיחו שכשאני מברכת ומשתמשת במילים של ברכה, התדר הפנימי משתנה אצלי וגם אצל הנוכחים ומשפיע על העולם כולו. מספיקה מילה טובה או מחשבה טובה של אדם על מנת לשנות את העולם. אלו האדוות עליהם אנחנו מדברים. אותו דבר גם הפוך-מחשבות ומילים שליליות משנות תדר בתוך האדם ובסביבתו.

הברכה יכולה להיות על איכות שרוצים לזמן למעגל או ברכה אישית למברך או לאדם אחר

נכתב ע”י שרון אדם וכוכבה שניידר