"המקור לאלימות הוא בתחושה הסובייקטיבית של אנשים שלא מקשיבים להם או שקולם לא נשמע…" (מרשל רוזנברג)

שפת הלב מתרגלת אותנו לראות את מה שמחבר, מאחד ודומה בינינו כבני אדם. התרבות המעגלית נותנת כוח למהותו של האדם ורואה את האור ואת ה"יש" בכל אחד. היא יוצאת מתוך פריזמה של שוויון ואהבה ללא תנאי, כל אדם הוא סיפור, מכל אחד ניתן ללמוד ללא קשר של גיל, מעמד, דת או השכלה. בניגוד לתרבות ההיררכית המובילה היום את העולם, בה יש יותר כוח לתפקיד, לחומר, לתארים, דבר היוצר מעמדות של חשובים יותר, יודעים יותר, חזקים יותר, עשירים יותר. תרבות זו מקצינה את ההפרדה, יוצרת פחד וריחוק ומלבה את האלימות הפנימית והחיצונית ופוגמת באיכות חיינו בכל מישורי החיים.

שאיפת כל אדם להגיע למצב שבו יחוש את החופש להיות, לדבר את לבו, לחוות אהבה בתוכו ולהרגיש נאהב משמעותי ומשפיע. להרגיש שיש מי שמקשיב לו באמת. לבוא לידי ביטוי ללא שיפוט ממקום של הכלה והקשבה אמיתית מהלב. זו דרך נאורה להפחתת האלימות כדברי מרשל רוזנברג מארגון NVC- "המקור לאלימות הוא בתחושה הסובייקטיבית של אנשים שלא מקשיבים להם או שקולם לא נשמע…"

עם זאת, אין אדם שאין לו נפילות. חשוב לדעת את זה כדי להבין שאין אדם מושלם. כל אדם וגם המודע ביותר נופל לעיתים ומרגיש חלש ומופעל ע" אחרים. אך מתוך כל צל נובע גם אור. צמיחה ולמידה חדשה מתעוררת ואז אדם יכול להרגיש שלם בחוסר המושלמות. גם העץ שנשרף עסוק במלוא האנרגיה לצמיחה, התפתחות וגדילה מחדש.

היום יש רצון באנושות כולה להתחבר לפשטות, לצאת ממערבולת התחרות, האגו והרכושניות לדרך ה"אנחנו", לשים את מערכות היחסים במרכז ולראות את האחר באמת.

דרך הלב עוסקת באהבת האדם וביכולתו לקחת אחריות על חייו, ללקט את השמחה והעצב שבהם מבלי לאבד את הרצון והכוח לעשות, לחפש את הטוב ומעל הכל למצוא את החמימות והיופי שבקשר האמיתי בין אדם לרעהו. הוא נותן לגיטימציה לרגשותיו של כל אדם ומאמין ברוח האדם לשנות ולהשתנות. 

החשיבה המעגלית ניתנת לאימון, ללמידה וליישום בכול רגע נתון ובכל מישורי החיים: במשפחה, בביה"ס, בארגון והופכת עם הזמן, להיות חלק בלתי נפרד מהמהות שאנחנו כבני אדם. 

התהליך של מחוברים בלב, מאפשר להתבונן, לחשוב ולגדול מתוך מודעות עצמית, להעצים את אפשרות היצירה של הסיפור שאנחנו בוחרים להיות, ובכך ליצור מציאות רצויה. קלפי "מחוברים בלב" שיצרנו, הינם כלי ודרך לאימון, הדרכה, הכוונה והשראה, התומכים בהעצמת יכולותינו ללמוד על עצמנו ולהתפתח דרך שפת הלב האוניברסאלית של סיפורי החיים שלנו ושל הסובבים אותנו.

הקלפים הינם מורה דרך לבחירת דרך הלב ויישומה הלכה למעשה, הם מאמנים לדבר ולהקשיב מהלב ונותנים הדרכה לעבודה תוך הטמעת תרבות מעגלית.

נכתב ע״י שרון אדם וכוכבה שניידר