מנהיגות מקשיבה בחינוך ובקהילה

קורס "מחוברים בלב" בחינוך ובקהילה – 30 ש”ש 8 מפגשים שבועיים בני -5- 4 ש"ש

במסגרת החינוך החברתי, בבתי הספר ובקהילה, מאפשר תהליך של מעגלי הקשבה הכרות מעמיקה של המשתתפים זה עם זה, הפחתת הניכור, הראיה הסטריאוטיפית של הזולת ומפגש דרך הדומה ולא השונה! כתוצאה מתהליך שכזה, יעילה שיטה זאת באופן מיוחד להפחתת אלימות מילולית ופיסית, יצירת "אקלים"  חינוכי המקבל ומכיל רב-תרבותיות ושוני.

 כמו כן בישובים בהם אוכלוסייה רב-לאומית/דתית/תרבותית כגון ערים מעורבות, יכולים מפגשים ברוח זו לקרב בין המגזרים השונים, לתמוך בהכרות ישירה, הפחתת הדעות הקדומות ומציאת חזון יישובי משותף.

הישיבה במעגלי הקשבה  מביאה לתוצאות רבות, ביניהן: גמישות מחשבתית, חקירה והבאה לתיווך של עימותים שונים, יכולת הבעה, חקירה עצמית של ערכים ונושאי דיון שונים, קבלת החלטות קבוצתית, גיבוש מודל לשיתופיות לפי הצורך; אחריות והנהגה שמחולקות בין כולם. כמו כן מאפשר המעגל ביטוי  לאנשים שקטים, ביישנים או מופנמים שאינם מאפשרים לעצמם לבוא לביטוי מלא בשיחה רגילה.

ההידברות בצורה הזו היא כלי חזק להקניית הערכה וכבוד לריבוי דעות, והזדמנות להיפתח להסתכלות מזוויות ראיה שונות. כמו כן מעודדת שיטה זו הידברות ישירה וכנה ובצורה שוויונית בין אנשים שונים בקהילה החיה לומדת או עובדת יחד.

אני עובדת במסגרת עבודתי במשרד החינוך עם קבוצות מחנכים, מנהלי בתי ספר, צוותים טיפוליים, עו"ס וצוותי עבודה וניהול המעוניינים לשפר ולחזק את דפוסי התקשורת בארגון, ולאמץ פתיחות, כנות ואוטנטיות.
כרקדנית ומורה למחול, אני משלבת תרגילי תקשורת ואיזון גוף נפש דרך שפת גוף ותנועה.

לפרטים נוספים

 

קורס "מחוברים בלב" אקלים כיתה ותקשורת נאורה לצוותי הוראה  30 ש"ש מוכר לאופק חדש

 תכנית הכשרה בראייה הוליסטית הרואה באדם ישות שלימה גוף-נפש-מחשבה-רוח.

 מטרות המפגשים

להעצים את הלומדים כקבוצת עמיתים לומדת ומתפתחת .להעצים את מודעות המורות /מטפלות לגבי אופן האינטראקציה שלהם עם קולגות וסמכות במערכת בהם הן עובדות. להעצים את יכולת הלימוד  של המטפלות את עצמם ואת האפשרויות וההזדמנויות הטמונות עבורן במערכת. ללמוד דרכים לניהול דיאלוג אפקטיבי עם המורים, נושאי תפקידים בכירים והמנהלים אתם הן עובדות. להרחיב את יכולת ההתבוננות המערכתית על בית הספר כמערכת דינמית ומשתנה . :על הקורס מפגשים בתנועה, בסיפור ובמעגל של רשת אנושית. התבוננות על הקדושה במפגשים של כל פרט עם עצמו, עם האחר ועם המצב. למידה מתוך האינטראקציות הייחודיות והמגוונות שהן המראות שהאחר משקף עבורנו לשם ההתפתחות שלנו. הסדנא מאפשרת בדרך הגוף ובדרך המעגל  לגעת במורכבות ובפשטות של מערכות יחסים . החיים הראויים לחיותם מאפשרים לאדם, מחד להיות בנוכחות, בייחודיות, בעוצמה ובאהבה, להתחבר אל הכוונה והייעוד לשמם הגיעו לעולם. ומאידך מאפשרים למידה והתפתחות מתוך החיבורים והאינטראקציות עם הסביבה.

גיבוש והקניית ידע ומיומנויות תקשורת מקרבת. יצירת שפה בינם לבין עצמם. שפת הלב. הפנמת הכוונה "אומנות ההקשבה" להקשיב ולדבר מהלב ללא שיפוט ! העלאת תחושת השייכות. הפחתת אירועי משמעת ואלימות בביה"ס רתימת הסביבה – קהילה כחלק מתוכנית מערכתית בניית חזון אישי חינוכי חדש.

לפרטים נוספים