"מחוברים בלב" בשילוב אומנויות – בשירות הניהול להצלחה בעשייה החינוכית

מוסדות חינוך שהשכילו לכלול בתרבות הארגונית שלהם שיח של הקשבה, הבנה וכבוד בין החברים בקהילת המוסד: ילדים, מורים ובעלי תפקידים, שמרו על אקלים חברתי נינוח ובריא ועל שגשוג בהישגיהם .

ההשפעות הצפויות של יישום תהליך מחוברים בלב ברמת תלמידים

  • הפחתת האלימות בבית הספר
  • שיפור האקלים החברתי 
  • שיפור ההישגים הלימודיים
  • הגברת תחושת הרווחה והביטחון האישיים של כל תלמיד

ההשפעות הצפויות של יישום תהליך מחוברים בלב ברמת מורים 

  • הגברת תחושת הרווחה והביטחון האישיים של כל מורה
  • שיפור המחויבות והאחריות של המורים
  • שפור אקלים חדר מורים ופיתוח ערוצי תקשורת מיטביים
  • שיפור כלי העבודה החברתיים של מורים בכיתותיהם
  • שיפור ערוצי התקשורת בין מורים להורים

ההשפעות הצפויות של יישום תהליך מחוברים בלב ברמת הניהול של הארגון:

  • שפור היכולות לפתרון דילמות וקונפליקטים פנימיים
  • העצמת שיתוף הפעולה בין כל הגורמים בבית הספר
  • שיפור המודעות לסביבה של הארגון ולאתגרים שהיא מעלה
  • תהליכי ייעול מתוך התובנות שיעלו תוך כדי יישומו התהליך הייחודי של מחוברים בלב

"מחוברים בלב" מתמחה בזיהוי החוליה הקריטית בכל תהליך ארגוני שהוא הגורם האנושי ופיתחה גישה עוצמתית, פשוטה, זמינה ומהירה המאפשרת לכל אחד – עובד, בעל תפקיד, מורה או תלמיד – לגלות את כוח השפעתו, להביע את עצמו ואת הידע הטמון בו, לפתח קשרים וכישורים חברתיים, לפנות רעשים מיותרים ולהתמקד במיצוי מיטבי של יכולותיו האישיות ולטובת הכלל, באמצעות מעגלי תקשורת פתוחים, שיתופיים, יעילים ויצירתיים.                                                                                                           גישת "מחוברים בלב" מייצרת מרחבי חיבור אנושיים בדרך משוחררת ומעצימה כל פרט, מפנה את התודעה לטובת למידה וביצועים מדויקים יותר. מפתחת אמון באדם, מפחיתה לחצים חברתיים ומשפרת מאד את האקלים הכיתתי והבית ספרי.

תהליך העבודה אתנו

  • מפגשי תכנון ותיאום עם ההנהלה.

  • מפגשים ללמידת הגישה של מחוברים בלב עם בעלי תפקידים כמודלינג והשפעה.

  • מפגש מחוברים בלב לצוותי הארגון, למשך שעה וחצי חד פעמיות, שבועיות, או חודשיות, בנושאים המתואמים עם ההנהלה ועם צרכי הארגון, ומימוש טכניקות המגבירות את החיבור, ההקשבה, האהדה, התפוקה והיצירתיות בארגון.

  • תיאום שיתוף פעולה עם המנהל ובעלי תפקידים לגבי השראות חדשות שעולות מהתובנות במעגלים השונים

*לקביעת פגישת יעוץ ראשונית אנא התקשרו למספר 03-9667755

החזון של מחוברים בלב הוא "לבנות אדם" נאור, תורם, מחובר, שמחויב לעולם טוב יותר ולקיום ארגונו כארגון טוב, בעל ערך ובר קיימא. לפתח אדם היוצר חיבורים בין מקצועיות לבין בינת הלב, בין תבונה של השגת יעדים מוגדרים לבין מחויבות לטוב עבור האדם, הסובבים אותו, הארגון, הקהילה, ואף האנושות. בתוך ההקשר של יעדי הארגון או בית הספר- לחבר את האדם להקשבה לעצמו, לאחר, ולבנייה של מערכות יחסים בריאות ואפקטיביות.

מייסדות מחוברים בלב

כוכבה שניידר  בעלת מרכז תבונה ולב (מנהלת בית ספר לשעבר)  ושרון אדם בעלת מרכז 'אדם שלם' ( יוזמת את רעיון בית הספר המקשיב) בעלות קריירות חינוכיות מרשימות כמנחות מנהלים ומורים וכמקימות תכניות לשיקום אקלים בית ספרי. שרון וכוכבה התמחו במערך שלם של סוגיות, החל מאקלים מיטבי, פתרון קונפליקטים, והעלאת הערך העצמי של התלמידים וכלה בפתרון בעיות של מנהלים ומורים בבתי-ספר ובארגונים. כוכבה היא יועצת ארגונית, מנטורית, מנחת קבוצות ומעגלים  ושרון היא טריינרית מטעם העמותה למעגלי הקשבה, מאמנת גוף נפש, רקדנית וכוראוגרפית.

 

כוכבה ושרון  פיתחו  ערכת קלפים ייחודית המופצת בארץ ובעולם, המשמשת כערכת אבחון ואימון להקשבה ודיבור מהלב . ערכת קלפים זאת היא כלי עזר מפעיל ומחבר לכל אדם שמחפש שיפור עם עצמו ועם סביבתו.